Thailand

Imorgon har vi varit i Thailand i en vecka, tiden går fort! När vi kom fram till Bangkok i lördags kväll tog vi ett flyg direkt till ön Koh Samui. Efter att ha letat upp ett hotell på kvällen slocknade vi ganska fort! I söndags var det dags att åka vidare till ön Koh Tao där vi nu har varit i veckan. Det är en lite mindre ö med en del isolerade resorter och inte så mycket affärer och liv. Ganska lugnt alltså. De första två nätterna bodde vi vid en strand eller vik där vattnet var jättevarmt och det knappt gick att bada. Efter det bytte vi hotell till Coral View där Ida o Hugo var och som låg ensamt på en korallstrand. det är jättehärligt här! Vi har solat och badat och snorklat. Det är en massa koraller precis vid stranden och det finns många fina fiskar :)

På kvällarna sitter vi i restaurangen precis vid stranden och äter god thaimat i solnedgången. Det är väldigt varmt och fuktigt här så nätterna är lite jobbiga då det inte svalnar av på rummet.. man sover inte så bra men vi har iofs inte ansträngt oss så mycket på dagarna heller! Förutom idag då jag, Ida o Hugo åkte på snorkeltur. Det var åtta stycken från hotellet som åkte ut i en lång öppen träbåt. Vi åkte runt hela ön och stannade och snorklade på flera ställen, kul och man såg mycket fina koraller och fiskar! Thailand är verkligen annorlunda! samtidigt som det är ett semesterparadis med klart vatten och fina stränder är det så o-ordnat och kaotiskt på samma gång. Det springer runt hundar överallt och Taxibilarna här på ön består av pickupper där man sitter på flaket utan räcke eller ngt att hålla i sig i.

Imorgon ska vi åka tillbaka till Koh Samui (ska flyga till bangkok därifrån på fredag) för att försöka att få lite shopping gjord. Får se hur det går med prutandet! vi har också tänkt att besöka ngt temnpel och rida elefanter. De sista dagarna ska vi ta det lugnt på det hotellet vi hade första natten hade vi tänkt. Fastnade för frukostbufén och poolen där! Sen ska vi hem! Ser verkligen fram emot att komma hem igen och träffa alla. Vi har varit på resande fot länge nu!