Det börjar klarna

Hej!

Allt är bra här i Sydney, Jetlagen börjar släppa så jag känner att jag kan tänka klart igen! Vi håller på och kollar på lite fruktfarmer och letar bil :) Igår var vi i hamnen på Sydney Aqvarium och kollade på alla möjliga fiskar och hajar. Vi hittade Nemo ;) Senare på kvällen var vi på pubcrawl. Det var trevligt och bra stämning på alla ställen. Idag har vi inte gjort så mycket. Tagit det lugnt och suttit och planerat vår resa på ett fik. Just nu verkar det som att det blir Nya Zeeland över jul och nyår :)

Idag var sista dagen vår frukost ingick på hostelet så vi har köpt egen frukost till imorn. Ska bli skönt att slippa ljust bröd och cornflakes! Vi köpte havregryn så imorn blir det gröt. Maten är ganska billig här, i alla fall om man köper och lagar här på vårt hostel.

Imorn ska vi ut till Bondi Beach om vädret tillåter.. Vi hade bra väder i två dagar, soligt och varmt, men idag var det blåsigt och ganska kallt. Vi får se hur det blir imorn :)

Ingrid

Det börjar klarna

Hej!

Ingrid

Dag 2

Idag har vi gått runt i Sydney. Sett operahuset och haft picknick i en park i närheten. Det har varit soligt och skönt hela dagen :) det var kul att se andra delar av sydney än chinatown där vårt hostel ligger.

En park i närheten av operahuset

Operahuset

Allihopa :)

Intensivt

Nu ar klockan halv nio har i Sydney, var forsta dag har ar snart over. Manga nya intryck och en intensiv dag. Ikvall har vi har atit pizza har pa vart hostel och planerat lite for de kommande dagarna, snart blir det kanske Scubar. Vi har bokat tva natter till sa vi blir kvar har tills pa sondag. Pa mandag drar vi ivag pa Surfcamp!! haha har inte riktigt fattat an att jag ska lara mig att surfa och sta pa en brada ;)

Har varit dalig pa att ta bilder men ska bli battre pa det sa ni far se oxa vad vi gor!
Hoppas ni har det bra dar hemma :)

Framme!

Nu ar vi framme i Sydney :) Flygresan var lang! Kom fram sent igar kvall och idag har vi fatt en massa information, simkort och ett bankkonto. Ar ganska trott pga tidsomstallningen men man kommer vall in i det efter nagra dagar.

Imorgon ska vi utforska Sydney och sen far vi se vad som hander!

Kram Ingrid

Australien

Nu är det äntligen dags, imorn åker vi från arlanda via bangkok till Sydney. Min ryggsäck är nu fullpackad, tar med datorn också. Nästa gång jag skriver är jag i Sydney! Ska gå och lägga mej tidigt ikväll då Pia kommer och hämtar upp mej vid sex imorgon.

Ha det så bra! /Ingrid

Avsked

Igårkväll var jag hos Jenny, hon och Åsa hade fixat avskedsmiddag år mig och Ida. Det var trevligt, inte så ofta vi träffas allihopa :) satt och prata och spelade spel. Men har nog inte förstått riktigt att jag inte kommer träffa dem på 8 månader! och imorn ska jag och Ida till farmor och farfar och säga hej då. Känns jättekonstigt! "Hej då, vi ses om åtta månader.."

Idag har jag jobbat hela dan, kört tallriks-harv :) har filat lite på mitt cv också, och sytt fast mitt WTC-märke på ryggsäcken. Nu blir det Idol!

/Ingrid

EN vecka

Idag är det en vecka kvar tills att vi kliver på planet mot Australien, där jag kommer att befinna mej de närmaste åtta månaderna! Har precis gjort klart mitt CV  och skrivit ut intyg och betyg. Igår provpackade jag min ryggsäck och jag fick plats med allt jag tänkt :) Imorn ska jag till Karlstad och vaccinera mig. Alla förberedelser börjar bli klara och jag känner mig redo inför äventyret!

Fredag

Igår var jag och Pia i Karlstad och hälsade på Amanda. Vi gick lite på stan och köpte saker till resan som närmar sig. Bara 10 dagar kvar nu! Jag låste även upp min mobil från Telia, tur att Ida har så bra minne och kom ihåg att jag sagt att min mobil var låst när jag fick den! För det hade jag inte en tanke på.. Skulle inte varit så kul att komma ner till Australien och inte kunna använda det SIM-kort vi ska få!

Idag är det fredag, härligt :) Ska göra en lasagne till lunch tror jag. Sen ska jag iväg till Medis för att sätta upp en monter till Föreningsmässan som ska vara där imorn.

Heels

Hade jag varit en decimeter kortare (..och rikare ;)) hade jag köpt dessa heels att möta den Australienska sommaren i:

Från Net-a-poter.com

Helgen

I helgen har jag hjälpt till hemma hos Pia på Bodaholm under Skördefesten. Jag stod och sålde potatis och chips. Det var hur mycket folk som helst under lördagen, fullt upp hela tiden. På söndagen var det inte fullt så många där. Men det var roligt att träffa en massa folk och Pias familj och alla som jobbade på stationen var trevliga och glada :) I slutet av dagen fikade allihopa och åt upp de goda resterna från "Smulans Café" Mys!
Efter det åkte jag hem till Åsa och hade myskväll. Vi gjorde varma mackor och kollade på SATC :) Sen såg vi slutet på filmen JUNO. Älskar den filmen!

Idag har jag varit hemma och städat och skurat trädäcket på våran altan. Bakade en chokladkaka tills imorn också. Sen kollade jag och Carl på ännu fler SATC-avsnitt. Tycker det är lite kul att min 13-åriga lillebror sitter och gapskrattar åt det mesta :)

Karlstad

Idag har jag hälsat på Amanda i Karlstad. Passade på att shoppa lite till resan, köpte en ryggsäck till handbagage, en liten handväska, en plånbok och solskydd med faktor 30! Vi lunchade med Ida och Hugo som också var i Karlstad, virrade runt lite i jakt efter en indisk resturang men hittade den inte så det blev pannkakor på ett ställe på torget istället ;) Sen kollade vi lite mer på stan innan vi gick hem till Amandas nya lägenhet och fikade. Amanda hjälpte mej lite med bloggen också så den ser lite annorlunda ut nu :) Efter ett par timmars prat om allt som har med Australien att göra körde jag hem till Säffle i regnet.