Bönor och Vattenmeloner!

I veckan har jag fått jobb! Äntligen efter nästan två veckor av väntan! I tisdags satte Vince upp mej på ett nytt jobb på tavlan, inte det som han sagt skulle komma utan ett annat. Så nu jobbar jag för en farmare som heter Gary och är jättetrevlig. Vi har timlön så det är bra betalt! I onsdags och torsdags packade vi gröna bönor, och i fredags plockade jag vattenmeloner! Så nu kommer mina arm-muskler som försvunnit under resan att komma tillbaka för jag får göra de tunga jobben. Eftersom jag var längst bland tjejerna fick jag stapla lådor med bönorna. Det var ett rullande band och jag stod som sista man och vägde lådorna och såg till att det var rätt mängd bönor, och sedan staplade jag lådorna på en pall. Varje låda skulle väga 10 kilo och jag staplade 7 lager ovanpå varandra. Så jag har lyft 10-kilos lådor över huvudet hela veckan och det känns i armar och rygg!

I fredags gjorde vi klart bönorna på morgonen, sedan åkte vi iväg till Vattenmelon fältet! Plockningen går till så att det är en traktor som drar en kärra som har ett rullband som sticker ut på sidan, så några står på kärran och sorterar melonerna i rätt storlek och några går bakom och plockar dem. Självklart fick jag plocka! De andra tjejerna fick stå uppe på kärran i skuggan och sortera melonerna, medan killarna (och jag!) gick på fältet och plockade upp de mogna melonerna och la dem på rullbandet. Det känns i ryggen efter att ha gått böjd hela dagen och kollat efter vattenmeloner. De är ju inte direkt den minsta frukten som finns!

Första dagen med vattenmelonerna jobbade vi länge också. Vår minibuss hade gått sönder dagen innan då vi åkte hem från jobbet så vi var tvungna att åka i samma buss som de som skulle till Garlic Factory. De jobbade till halv sex, så då kunde vi lika gärna vara kvar och jobba än sitta och vänta, så vi jobbade i 10 timmar! Var helt slut när jag kom hem.. Men då hade de andra gjort soppa till kvällsmat, gott :) och så kom brödbilen så vi fick en massa gratis bröd, bra till frukost och matsäck längre fram. Det känns bra att jobba nu, även om det är lite jobbigt.. men det är skönt att tjäna pengar! Det bästa är att vi ska åka tillbaka och fortsätta på måndag med melonerna så jag är ledig i helgen. Ska vila upp mej så jag orkar med en hel vecka med jobb! Ska ta tag i lite saker som man inte orkar göra när man jobbar hela dagarna, som att tvätta, ta en fika med Ida och handla inför veckan som kommer. Just det, höll på att glömma, det blir nog ett besök på Cotton On eller SportsGirl också ;) Pia var där på sin lediga dag i veckan och kom hem med en jättefin klänning, så vi får se vad det blir ;)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis till det nya jobbet!



Igår startade cirkusen- melodifestivalen...

Å vinnare blev Salem Al Fakir! Då tänkte jag på dej, jag tror att du kommer att gillar hans låt.

Om du har möjlighet så kolla in den på SVTplay. Jag tror att den ska finnas där, annars kommer den väl upp efter finalen.

Han var den som fick flest röster av alla och han gick direkt till finalen i globen.

Annars var det en ganska blekt starfält, kanske blir bättre under de kommande deltävlingarna...???....



Ha de bäst och lycka till med jobbet!

Kramar



2010-02-07 @ 10:40:09
URL: http://asabamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0