Sista dagen!

Idag är sista dagen i Australien! Imorgon förmiddag går flyget till Bangkok. Tiden har verkligen gått fort nu på slutet, och kan inte fatta att vi varit borta i snart 8 månader! men snart är det dags att komma hem igen :)

I veckan har vi varit i Blue Mountains utanför Sydney. Vi tog bussen dit fran Noosa, 20h, inte så kul.. och kom fram i måndags. Det var väldigt stor skillnad i temperatur! från Noosa där luftfuktigheten är hög och vi legat på stranden kom vi till bergen och det kändes som att vi var i Europa igen. Vi bodde på ett jättemysigt hostel, såg ut som ett gammalt hotell med stor matsal och allrum med soffor. Kändes som att vi var på skidsemester, förutom snön. I tisdags gav vi oss iväg på vandring, vi gick ner i dalen och gick till ett vattenfall innan vi började klättra upp för klippan igen. Mycket trappor och vi hade väldigt ont i vaderna dagarna efter!

Efter 5 timmar ute i naturen och kylan så gick vi tillbaks till hostlet och satte oss framför en brasa och läste och värmde oss, mys! Senare på kvällen spelade vi monopol med en Spanjor och en japan, det var kul! och jag vann :D

I onsdags var det dags att checka ut och vi avslutade med våfflor innan vi satte oss på tåget tillbaka till Sydney. Här har vi avslutat våra bankkonton och fixat med lite grejer, har även kollat lite på Thailand och köpt flygbiljetter direkt till Koh Samui. Igår kväll var vi på Scubar för sista gången. Idag ska vi shoppa det sista, tvätta och packa. Vi var och shoppade igår och jag kom hem med massa trevliga saker :)